Panická hrůza z řízení. Znáte to?

V mých nočních  se kromě zombíků vyskytují i další věci, které mě příšerně děsí. Třeba takové řízení auta.

Pro většinu lidí naprosto normální věc, pro některé dokonce něco, co je děsně baví a mají to rádi a pro mě pro změnu neskutečný stres a totální psychické vypětí.

Všechny tyhle pocity začali už v autoškole. Měla jsem za učitele starého nerudného dědka, který vypadal jak kdyby Mrakomorovi z oka vypadl a byl stejně tak zlej. Kolikrát na mě hulákal,jak jsme k ničemu, že ženský za volant nepatří a třikrát se mu dokonce podařilo mě rozbrečet. No je u to  10 let a já mám z  řízení ještě mnohonásobně větší strach, než jsem měla tehdy.

Že mám problém vím už   hodně dlouho, ale zatím mi to vycházelo vždycky tak, že jsem se bez řízení obešla. Sice jsem kolikrát musela  chodit hodně s prosíkem aby mě někdo někam zavezl, přivezl a počkal na mě, ale vždycky se mi to nějak podařilo. Ovšem teď už mi dochází možnosti a zítra začíná  můj " trénink" .

Trénink z kterého už nemůžu dvě noci spát a  po probuzení je to první věc, na kterou si vzpomenu a  vždycky mě to  na chvíli úplně ochromí a já nejsem schopná souvisle uvažovat,  popadne mě totální panika a já dokážu myslet jen na to, že to nezvládnu a skončí to tak, že je mi z toho špatně od žaludku. Nikdy jsme nezažila panic attack, ale v mých představách má tohle k němu sakra blízko.

Zítra mě čeká první jízda autem po " Praze", kdy pojedu úplně sama.
Místo abych v hlavně viděla, že pojedu jenom na Chodov nakoupit něco k jídlu a dělala si seznam, co  už doma nemáme, tak se mi tam honí Jižní spojka, kruháč, parkování, přejíždění z pruhu do pruhu, bouračky,  agresivní řidiči, co na mě budou troubit... no mohla bych takhle pokračovat do  nekonečna, nebo aspoň do zítra, než budu muset fakt jet a místo představ už to bude realita.

Držte mi  prosím palce ať to zítra zvládnu a  nevzdám to!

A co vy, řídíte ráda? nebo to máte stejně jak já?
A ti z Vás co tohle už  překonali, dejte vědět jak na to!:)









Gabi

4 komentáře:

  1. to zvládneš Gabčo :) nenech se rozhodit ani dědkem z autoškoly a jeho kecama a ani ridici kolem tebe, jasny, jestli jsi dlouho nejezdila, strach je asi na mistě, ale musis se poradne rozjezdit. Praha je celkem challenge, o tom žádná, ale neni na skodu jet zas po dlouhe dobe s nekym klidnym kdo bude sedet vedle tebe a kdo ti doda odvahu :-) ja jezdim roky, vicemene se snazim aspon ted vikendy, kdyz uz v tydnu v Praze mi to nevyjde, ja mam pro změnu panicky attacky pri parkovani, a to nemluvim klasickem, ale pri podelnem, to mam fobii jak blazen, ale pak se odhodlam a jdu do toho, a ono se to povede protoze si rikamze to musim dat :) takez neboj a jdi do toho:) uvidis ze cim casteji budes jezdit tak strach vymizi a pak budes moct sama jet kam jen budes chtit :) je to pak super svoboda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky to znám. v autoškole jsem narazila na dědka, kterej mě nic nenaučil a do toho mi to samo od sebe taky extra nešlo, takže byla poprvý u zkoušek úplně mimo, neuměla základní věci protože mě je nikdo nenaučil a musela jsem k jinýmu učiteli a prakticky jsem se učila všechno od začátku. Po tom, co jsem to pak na několikátý udělala, jsem ale strašně dlouho dobu jezdila vždycky jenom s někým a hrozně mi to nešlo, samotný řízení pro mě dlouhou dobu byla noční můra a jak říkáš, kolikrát to bylo i blízko panickýmu záchvatu. Pak se to nějak zlomilo a já začala jezdit sama a tehdy jsem se docela zlepšila, protože jsem si najednou musela všechno hlídat sama. Teďka jsem schopná jezdit, ale do obřích měst si taky moc netroufnu. Postupně to ale jde zlepšovat aspoň trochu. Tak hodně štěstí, ono je fakt hlavní přestat se bát, i když je to hrozně těžký :D
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, musím na tom zapracovat, nebo by mě z toho klepla pepka!!:D

      Vymazat